Siirry sisältöön

Menneitä ja tulevia 2023 / 2024

2024 Kevät

Kevään -24 tapahtumia (päivitys 3.3.) voit ladata pdf-muodossa  tästä linkistä
Hieno juttu, jos pääset mukaan!

• Torstaina 14.3.24 klo 18.00, yhdistyksen sääntömääräinen kevätkokous Mäkelä-kabinetti, Laikku. Pienimuotoisen tarjoilun vuoksi mukava, jos ilmoitat tulostasi sähköpostilla: info.tresuomikreikka@gmail.com  Vapaaehtoinen kahviraha 3€. Tervetuloa mukaan!

• Kevään kreikkalainen kokkikurssi la 13.4. Tampereella, vetäjänä chef, pj. Jukka Heiskanen Turusta. Muistathan ilmoittautua hyvissä ajoin, paikkoja rajoitetusti!

• Torstaina 29.2.24 klo 18.00, Tampereen Suomi-Kreikka yhdistyksen hallitus kokoontui Laikussa.

• Torstaina 8.2.24 klo 18.00, kuuntelimme mielenkiintoista Anna Kasdaglisen esitelmää Mäkelä-kabinetissa, Laikussa (3. krs). Anna kertoi meille elämästään Samoksen saarella Kreikassa sekä täällä Suomessa. Lämmin kiitos Annalle ja kaikille iltaan osallistuneille!

• Kreikkalainen päivä Valamon luostarissa lauantaina 27.1.2024. Mukana myös mm. Tampereen ja Porin yhdistyksen jäseniä. Pj. Stephen Evansilta kuulemme toivottavasti enemmän ko. matkasta ja tapahtumasta Valamossa.

• 19.-21.1. Matkamessut 2024 Helsingin Messukeskuksessa https://matka.messukeskus.com/
Suomi-Kreikka yhdistyksiä oli mukana tapahtumassa Kreikan osastolla.
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------

2023

• Tiistaina 12.12. meillä oli ilo ja kunnia saada vieraaksemme Kreikan suurlähettiläs Natalia Karageorgou miehensä kanssa Laikun kulttuurikeskukseen. Kuvia vierailusta löydät tästä linkistä.Avautuu uuteen ikkunaan Kuvat: Kirsti Suonsyrjä.

Torstaina  30.11. klo 12.00 - 14.00 söimme jälleen yhdessä Lounas- ja tilausravintola Koskessa, Kirkkokatu 10 ja keskustelimme kevään tulevista tapahtumista.

• Torstaina 16.11.  yhdistyksen sääntömääräinen syyskokous pidettiin Laikussa klo 17-18, Mäkelä-kabinetti, 3. kerros. Klo 18.00 vietimme jäsen/kerhoiltaa vierailijana Nikolaos Manidakis Greeks in Tampere -yhdistyksestä teemana "Koivun ja oliivipuun välissä". - Lämmin kiitos Nikolaokselle! Oli oikein mukava ilta!

• SKYL-liittokokous pidettiin lauantaina iltapäivällä 7.10.2023 klo 13.00. Kulttuuritalo Laikku, Kokoushuone Syrjä, 4 krs., Keskustori 4, Tampere. --- Kokoustarjoilut tilasimme joustavasti omasta Laikun kahvilasta eli kannattaa ihmeessä tutustua: https://www.kahvilalaikku.fi/

Vietimme yhdessä iltajuhlaa lauantaina 7.10.2023  klo 18.00 lähtien, Tilausravintola KOSKI, Kirkkokatu 10. Musiikista vastasivat Duo Sirtakin buzukitaiturit Kimmo ja Ari-Pekka, mukana oli myös Porin loistava tanssiryhmä Nefeli ja lisäksi oli muutakin yllätysohjelmaa! Ravintola Kosken buffetpöytä oli loistava! - Kiitos kaikille esiintyjille ja juhlassa mukana olleille!

Kiitokset upeista arpajaislahjoituksista seuraaville yrityksille: Gavrieliedes Foods, Terra Creta, Happy Olive ja Ihana Kreeta. -Lämmin kiitos myös SKYL:n tärkeästä osuudesta juhlien onnistumisessa!

www.saarikoskiravintolat.fi/ravintola-koski/

Tampereen yhdistys kokoontui torstaina 14.9. klo 17.00 ja vietimme yhdessä jäseniltaa Lauri & Viita -kokoushuoneessa Laikussa (3. kerros) klo 18.00 lähtien. Illan ohjelmasta vastasi pj. Stephen Evans , joka esitelmöi aiheesta  Giórgos Seféris ja kreikkalaisuus. - Hieno esitys, kaunista musiikkia, mukavaa seuraa...

• elokuun terassi-iltaa vietimme jälleen Ravintola Antikassa ke 16.8. - Kiitokset kaikille jotka olitte Antikassa mukana! Ja taas todella maukasta ruokaa ja oikein mukava ilta - eikä muutama sadepisarakaan terassilla haitannut! --- Ja pj. Stephenille suuret kiitokset! Jo 50 vuotta Suomessa!

• heinäkuun terassi-iltaa vietimme jälleen Ravintola Antikassa 12.7. Oikein mukava ilta, upea ilma ja souvlaki + ja muutkin herkut kyllä maistuivat! --- Synttäri-Jukalle, ahkeralle kirjoittajalle, iloiset kiitokset tarjoilusta!

• kesäkuun jäsenilta pidettiin14.6. klo 18.00 ravintola Mintissä, Kauppakatu 4. Tutustu á la Carte -listaan www.ravintolamint.fi
• Yhteinen Laikun yhdistysten kevättapahtuma järjestettiin nyyttikestiperiaatteella Laikun luentosalissa 12.5. klo 17-20.
• Tampereen Kansainvälisen Toimintakeskuksen Tukiyhdistys ry:n kevätkokous pidettiin Laikussa pe 31.3. klo 18.00.
• yhdistyksen sääntömääräinen kevätkokous pidettiin ke 15.3. klo 17.00. Kokouksen jälkeen kuuntelimme mielenkiintoista Jukka Laaksosen esitelmää Athos-vuoresta, tässä kooste esitelmästä: Athos-vuori
 • Stephen Evansin luotsaama ilta "Kreikkalaista nostalgiaa" - 50 vuotta suomalaista turismia Kreikassa.  Laikku, kokoushuone Lauri & Viita ke 22.2. klo 18.00.
• Kreikan kielen kansainvälinen päivä 9.2.
• Tampereen Suomi-Kreikka yhdistyksen vuoden ensimmäinen tapaaminen helmikuussa Laikussa keskiviikkona 1.2.2023 klo 17.00. Keskustelimme vapaamuotoisesti menneistä ja tulevista tapahtumista.
Varsinainen kokous pidettiin klo 19.00 alkaen. Puheenjohtajaksi valittiin Stephen Evans ja sihteeriksi Elina Hilden. Rahastonhoitajana toimii edelleen Pekka Lahtinen. --- Yhdistyksen sääntöuudistus tekeillä.
• Matkamessut Helsingin Messukeskuksessa (to 19.1. ammattilaiset) - pe-su  20.-22.1.2023 klo 10-18.00.
Suomi-Kreikka yhdistysten liiton jäseniä mukana Kreikan osastolla 6a50. Osastolla oli mahdollista saada tietoja liiton ja paikallisyhdistysten toiminnasta. Ks. Tampereen mainos.

2022

• Yhdistyksen sääntömääräinen syyskokous ja jäsenilta pikkujoulutunnelmissa pidettiin Laikussa  ti 29.11.2022. Yhdistyksen varapj Pekka Lepistö ei päässyt paikalle, sillä hän oli "virkatehtävissä" Hong Kongissa. Kuvamateriaalia Pekan matkasta löydät klikkaamalla linkkiä.

• Syyskuun jäsenilta ke 14.9.2022 klo 18.00 Laikussa, kokoushuone Syrjä.

• Elokuun jäsenilta pidettiin 17.8.2022 klo 18.00 ravintola Antikassa

• Heinäkuun jäsenilta oli ke 20.7.2022 klo 18.00 lähtien tuttuun tapaan ravintola Antikassa. Jäsenillassa oli vuorossa Kypros-aiheinen tietovisa, josta vastasi Stephen Evans.

• Kesäkuun jäsenilta pidettiin ke 15.6.2022 klo 18.00 lähtien Panimoravintola Plevnassa. Jäsenillassa oli mahdollisuus osallistua Rodos-teemaiseen visailuun, josta vastasi Stephen Evans. Oli mukava viettää iltaa jälleen yhdessä.

• Duo Sirtaki esiintyi Jerun Piilopaikassa la 23.4. -Upea ilta, katso video.

• Kokkikurssi kokoontui Chef Tatun johdolla la 23.4. Hatanpään koulun yläasteen opetuskeittiössä. Upea menu jälleen, lämmin kiitos Tatulle! Oli taas hienoa kokkailla yhdessä!

• Yhdistyksen sääntömääräinen kevätkokous pidettiin Laikussa ti 22.03.2022 kello 17.00 lähtien.
Makunautintoja kokouksen lomassa.

2021
• Esitelmä + teemailta Kreikan 200 vuotisesta taipaleesta  Laikun musiikkisalissa ke 20.10. 2021 klo 18.00. Musiikkisali, 3. kerros. Illan isäntinä Stephen Evans ja Jukka Laaksonen.

• Tampereen Suomi-Kreikka yhdistyksen syksyn 2021 ensimmäinen jäsenilta ti 28.9. klo 18.00 Laikussa, Lauri & Viita, 3. kerros. Illan isäntänä Pekka Lepistö. Maistiaiset ja pientä naposteltavaa.

kesä-, heinä- ja elokuun terassi-illat Ravintola Antikassa klo 18.00, Väinölänkatu 1.

Yhdistyksen sääntömääräinen kevätkokous pidettiin ke 26.5.2021 klo 18.00, Laikun kokoushuone Lauri & Viita, 3. kerros. Ainoastaan pienehkö ryhmä oli mukana Laikussa kokoontumisrajoitusten vuoksi.
2020
• valitettavasti suosittuja kokkikursseja ei pystytty järjestämään yleisen tilanteen vuoksi vuonna 2020

Yhdistyksen sääntömääräinen syyskokous pidettiin ti 24.11.2020 klo 18.00 Laikun Mäkelä-kabinetissa.

• Lokakuun jäsenillassa 13.10. meillä oli ilo kuunnella pienryhmässä uuden jäsenemme Stephen Evansin esitelmää pian 200-vuotisen Kreikan tasavallan itsenäistymisen vaiheista ja kulttuurista.

• Elokuun lopulla 2020 kesäretki Teiskon viinitilalle. Pienryhmässä nautimme herkullisesta välimerellisestä buffeesta ja maistelimme luonnollisesti myös talon omia viinejä.

• Kesän 2020 perinteiset terassi-illat ravintola Antikassa heinäkuussa ja elokuussa.

Yhdistyksen sääntömääräinen kevätkokous pidettiin 24.6. klo 18.00 Laikun Mäkelä-salissa.

• ti 28.1. 2020 jäsenilta Laikussa. Jäsenillassa oli mukana Sampolassa jo vuosia kreikkaa opettanut upea Evi Kotis.